Cum arata cel mai modern vagon CFR din România
Începând de luni, până la finele săptămânii, în Gara Burdujeni din municipiul Suceava, în intervalul orar 13.10 – 16.00 dar și pe traseul CFR Suceava - București poate fi văzut și probat un vagon model, de clasa a II-a, dotat cu echipamente și tehnologii moderne.
Cei care călătoresc cu acest vagon adaptat exigențelor europene cu o investiție de numai 5000 de euro beneficiază de scaune ergonomice, mochetă, internet, radio, TV. Altfel spus, normalitate, adică curat și confortabil, cum ar trebui să fie în toate vagoanele CFR, pentru a fi mai atractive pentru un număr mai mare de călători.
Prezența acestui vagon de clasa a II-a, la Suceava, timp de o săptămână, se datorează campaniei naționale #SEPOATE, inițiată de cea mai mare federație sindicala din CFR, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, prin care se atrage atenția asupra condițiilor precare în care a ajuns calea ferată din România. Acest demers, unic în mișcarea sindicală din România, este însoțit de o petiție online - www.petitieonline/sepoate și de o campanie de strângere de semnături offline.
Lansarea locala a campaniei #SEPOATE a avut loc luni 6 noiembrie, în stația CFR Suceava – Burdujeni, în prezența reprezentanților FNRMCV – vicepreședintele Dan Jucan și secretarul general Viorel Istrate, a directorului regionalei CFR Iași, Radu Pipa, dar și a reprezentanților autorităților locale – președintele și vicepreședintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, respectiv Viorel Seredenciuc, dar și viceprimarul municipiului Suceava, Lucian Harșovschi.
Toți au semnat petiția pentru introducerea în Proiectul de țară, inițiat de Președintele României, a investițiilor obligatorii în calea ferată și în toată infrastructura de transport a României. Ținta inițiatorilor campaniei este să ajungă la nu mai puțin de două milioane de semnături.
Conform secretarului general FNRMCV, Viorel Istrate, numărul semnăturilor de susținere a depășit deja 600.000, fiind petiția cu cea mai mare susținere națională de până acum.
Demersul lor urmărește și obținerea unui consens din partea tuturor decidenților din politică și administrație, pentru a-i convinge că fără investiții capitale și plasate corect, Calea Ferată Română va muri.
Pentru această campanie, CFR a pus la dispoziția Federației Sindicale, cu titlu gratuit, un vagon de clasa a doua, modernizat în România, care a călătorit câte o săptămână, către cele 8 regionale CFR din țară. Deși Suceava trebuia să fie ultima sa destinație, datorită numeroaselor solicitări primite din țară, acesta își va continua călătoria și pe alte rute, înainte de a fi pus în circulație pe un traseu anume.